wtorek, 24 maja 2016

ZIOŁA W DOMU – Oregano kubańskie

  Dzisiaj w cyklu zioła w domu prezentuję Wam oregano kubańskie. Ta pochodząca z Afryki roślina, dobrze znana na Kubie (prawdopodobnie stąd wzięła się nazwa), w Malezji czy w Indiach, w Polsce chyba jeszcze nie jest tak rozpowszechniona.

Jest bardzo dekoracyjna, ma grube, mięsiste listki, w których kryje się intensywny aromat. Stosuje się ją w kuchni, jako przyprawę m. in. do potraw mięsnych, sałatek, jako dodatek do herbat. A także świetnie działa na kaszel, czy ból gardła, a nawet w bezsenności czy w bólach głowy.

Warto się w nią zaopatrzyć, bo nie ma dużych wymagań, a pięknie zdobi parapet.

Polecam serdecznie.

4 komentarze:

  1. Gdzie dokładnie takie kupiłaś ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostałam tą sadzonkę i niestety nie wiem skąd dokładnie pochodzi, ale czasem na targu, czy placu warzywnym sprzedają różne sadzonki.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Ja bardzo lubię wszelkie zioła a ja ostatnio kupiłam sobie miętę biało zieloną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, takiej jeszcze nie hodowałam :) może spróbuję, bo bardzo ją lubię.
      Uściski.

      Usuń