piątek, 16 września 2016

Zapasy na zimę – węgierkowe pyszności

  Mimo, że pogoda za oknem nie zapowiada zbliżającej się jesieni, a już tym bardziej zimy czas najwyższy zaopatrzyć się w pyszne, zdrowe i domowe przetwory. Tym razem powidła śliwkowe. Są pyszne i nadają się do przekładania wielu wypieków, np. pierników, więc warto je mieć w swojej spiżarce.

Przepis na nie jest banalnie prosty. Wystarczy gotować odpestkowane śliwki węgierki (ok.5kg) przez ok. 1-2 h i tak przez 2- 4 dni. Można dodać trochę cukru, ale nie jest to konieczne. Ja lubię dodawać odrobinę cukru i troszkę kakao.

Urocze etykietki zapożyczone z http://www.zrob-to-sam.eu/etykiety-na-dzemy. Polecam i udanego weekendu! 



10 komentarzy:

  1. Mmm, ja ostatnio robiłam powidła z czekoladą i kakao. Nie są aż tak słodkie, bo tego się bałam, ale w smaku obłędne. Znikają dosyć szybko :-) Takie zapasy na zimę lubię.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak dodatek kakaowy to moim zdaniem strzał w dziesiątkę. Nadaje powidłom świetnego smaku.
      Uściski Justynko.

      Usuń
  2. Pyszności:-) Aż zapachniało u mnie Twoimi powidłami.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak, tak ich zapach jest świetny :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Domowe przetwory to coś wspaniałego, są niepowtarzalne, bardzo zdrowe i pyszne :) Ja każdego roku robię ich mnóstwo i bardzo często obdarowuję znajomych , przy okazji wizyt :)
    Moje śliwkowe powidła już mieszkają w piwnicy :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetny pomysł z tymi przetworowymi prezentami :) Tak jak pisałaś to coś pysznego, zdrowego i niepowtarzalnego i zrobionego własnoręcznie.
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  4. Konfitury ze śliwek są [przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  5. hi dear friend !!! que rico mermelada de ciruela .. yo siempre hago a fines del verano

    OdpowiedzUsuń