piątek, 13 lipca 2018

Nieco kulinarnie – lato zamknięte w słoiczku


  Ponieważ lato i jego smaki dość szybko przemijają, warto zachować je trochę w słoiczku. Zapach i aromat, który w środku zimy jest niezwykle pożądany już dzisiaj trzeba zacząć przyrządzać. U mnie ruszyła produkcja dżemów morelowych. Są pyszne i nadają się do różnych wypieków. Ponoć można do nich dodać kwiat lawendy.

Ozdobienie słoiczków jest u mnie tak samo ważne jak ich zawartość. Te urocze etykietki zapożyczyłam od My Pink Plum (więcej tu). Pięknie wyglądają na domowych dżemach.

Polecam serdecznie i życzę udanego weekendu.



21 komentarzy:

  1. Masz racje, dzieki temu bedziesz mogła delektować się smakiem lata nawet zimą ;)
    Pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm z morelow jeszcze nie robiłam! Muszę być pyszne 😋
    Ja robiłam tym razem z truskawek i czereśni ! ❤ Pozdrawiam i zapraszam do siebie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo to też smakowitości :)
      W zimie są niezastąpione.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Wyglądają jak że sklepu 😉 ja właśnie z Mamą zaczynam ogórki ( z Kurkuma!! 💞), wiśnie, porzeczki.... się dzieje 😍
    Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kurkumą? To brzmi interesująco :)
      Porzeczki też już mam zrobione. To chyba jedne z najlepszych przetworów.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Morele to moje ulubione owoce. Niestety u mnie na targu nie mogę ich kupić a marketowe mi nie smakują. Moja młoda morelka ma trzy owoce, ale to będzie ten smak za którym
    tęsknię. Pięknie prezentują się Twoje zaprawy☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)
      Faktycznie marketowe to nie to samo, masz całkowitą rację.
      Może z roku na rok będziesz mieć coraz więcej owoców to dżemy będą przepyszne.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. dziś dostałam mnóstwo pięknych i smacznych śliwek. tez pomyślałam o dżemie, ale jeszcze nigdy nie robiłam... troszkę się obawiam, że mi nie wyjdzie, ale w końcu prędzej czy później będę musiała spróbować :) Naklejki super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliwkowe powidła są przepyszne :)
      Uwielbiam i też cvo roku robię.
      Myślę, że bez problemu Ci wyjdą. Szczególnie jak masz dobre śliwki.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Pyszności, a naklejki super...to taki dodatkowy "smaczek" :) uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)
      Faktycznie dodatkowy "smaczek".
      Dobrze to ujęłaś.
      Uściski serdeczne przesyłam.

      Usuń
  7. Pyszności ! Uwielbiam morele. Bardzo ładne etykietki.

    Udanego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudne są tego typu wykończenia. Mi jednak na nie nie starcza zapału. Słoiki zdobię tylko wtedy, kiedy chcę je komuś podarować.
    Pozdrawiam i podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie to świetny pomysł na prezent :)
      Takie przetwory home made z fajną etykietą zawsze się sprawdzą.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Kocham dżemy domowej roboty. Same zdjęcia zachęcają do ich zrobienia. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie :)
      Nie ma nic lepszego, szczególnie w ponure zimowe dni.
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  10. Pyszny ten dżem...lubię takie smaki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moim zdaniem ten blog jest bardzo ciekawy. Bardzo chętnie go przeglądnę.

    OdpowiedzUsuń